Afacerea ta are cont de Instagram? Cât de des folosești Instagram Stories? Dacă ai evitat sau ai ezitat până acum să folosești la maxim instrumentele de pe Instagram pentru a promova afacerea ta, îți prezentăm în acest articol câteva idei care te vor inspira.
Utilizarea de Instagram Stories reprezintă o oportunitate excelentă pentru afaceri. Cu un public de peste 1,16 miliarde de utilizatori, Instagram oferă un spațiu publicitar extins pentru cei care vor să-și promoveze afacerea. În ultimul trimestru al anului 2020, alte 76 milioane de persoane s-au conectat pe Instagram, lucru care, în mod clar, reprezintă un beneficiu pentru afaceri. Desigur, trebuie să ținem cont și de faptul că grupul de vârstă predominat este de 18-24 ani și 25-34 ani.
În România, Instagram are peste 5 mln de utilizatori, conform datelor statistice din Aprilie 2021, grupul de vârstă predominant fiind tineri cu vârste cuprinse între 18-24 ani.
În total, 90% dintre utilizatorii de Instagram urmăresc cel puțin o afacere și nu doar produsele de consum beneficiază de pe urma acestui fapt. Peste 36% dintre factorii de decizie B2B folosesc Instagram atunci când cercetează noi produse sau servicii.
După această scurtă introducere cu multe date statistice, hai să trecem la Instagram Stories. Poveștile Instagram nu numai că sunt distractive și creative, ci sunt și una dintre cele mai bune modalități de a-ți dezvolta business-ul, de a-ți face brand-ul cunoscut și de a genera vânzări. Astfel, în cele ce urmează îți prezentăm câteva sfaturi de care să ții cont dacă ești interesat să îți evidențiezi afacerea prin intermediul opțiunii de Instagram Stories.
Ai nevoie de Instagram Stories, nu-i așa?
Zilnic, peste 500 milioane de oameni folosesc Instagram Stories pentru a-și scoate în evidență conținutul creativ și captivant. Instagram Stories este, cu certitudine, o modalitate excelentă de a ajunge la potențiali clienți noi și de a construi o conexiune mai puternică cu cei existenți. Poveștile Instagram au evoluat continuu în ultimii câțiva ani. Au fost introduse mai multe funcții de stimulare a angajamentului, care sunt excelente pentru a începe conversații, pentru a-ți prezenta business-ul și pentru a obține feedback în timp real și direct de la publicul țintă. Deci, dacă nu ți-ai luat drept angajament să publici în mod regulat pe Instagram Stories, în contextul în care deții un cont de afaceri, a-i putea pierde o oportunitate imensă.
Cum să ieși în evidență prin Instagram Stories? Iată câteva sfaturi:
- Gândește-te la Stories ca la un fel de conținut exclusiv pentru cei mai dedicați adepți ai tăi. Renunță la postările tradiționale și alege să fii creativ!
- Utilizează frecvent funcțiile pe care le pune la dispoziție Instagram. Poveștile Instagram au o mulțime de funcții ușor de utilizat, care încurajează implicarea publicului – de la sondaje cu un singur click la stickere glisante sau emoji-uri.
- Folosește-te frecvent de sondaje în Stories. Sondajele sunt o modalitate fantastică de a genera mai multe interacțiuni cu publicul, pentru că asta îi face pe urmăritori să se simtă implicați, deci este mai probabil să țină cont de conținut și să i-a act de orice recomandări de produs.
- Folosește emoji. Prin intermediul lor nu doar că poți obține o reacție rapidă din partea urmăritorilor, dar pot fi și surprinzător de versatile datorită faptului că sunt foarte diverse și pot reda un aspect creativ conținutului postat.
- Utilizează sticker-ele pentru întrebări. Această funcție este, iarăși, o modalitate de a implica urmăritorii și de a-ți crește statisticile, dar și de a cunoaște mai bine părerea utilizatorilor despre afacerea ta.
Ghid scurt de utilizare a opțiunii de Instagram Stories
Funcția Stories oferă utilizatorilor o varietate de instrumente prin care își pot exprima creativitatea și pune în valoare personalitatea sau business-ul. Mai jos îți prezentăm câteva tehnici creative de utilizare a aplicației pentru Stories.
- Folosește o varietate de culori pentru text.
- Asortează culorile, folosind instrumentul ”pipetă”, astfel încât să existe un echilibru.
- Atunci când asortezi mai multe culori, asigură-te că textul iese în evidență;
- Suprapune textul pentru a fi evidențiat cât mai creativ;
- Utilizează opțiunea Creează pentru a crea fundaluri degrade (fundaluri colorate pentru text);
- Folosește animațiile GIF, distrându-te!
- Fixează cuvinte și stickere plutitoare în poveștile tale.
- Înregistrează acțiunea de pe ecran pentru a crea povești animate (funcție disponibilă doar pe dispozitivele iPhone cu iOS 11).
Te îndemnăm să folosești toate aceste sfaturi și tehnici pentru a crea conținut creativ și captivant în Instagram Stories! În cazul în care ai nevoie de o strategie de marketing clară și complexă pentru contul de Instagram, noi îți suntem alături. Contactează-ne pentru o întâlnire!