La început a fost logo-ul! Despre Identitate vizuală și Branding.

Ai făcut primul pas (sau un pas nou) în antreprenoriat și ai nevoie de o identitate vizuală pentru afacere? Atunci acest articol este pentru tine. Ia-ți pixul, agenda, pregătește-ți o cafea și notează ideile. 

Crearea unei identități vizuale este un proces absolut necesar și important pentru orice afacere care dorește să se poziționeze corect pe piață. Creierul uman reține mult mai bine imaginile decât cuvintele, de aceea asigură-te că identitatea vizuală a afacerii este una care generează emoții și creează o conexiune cu publicul tău.
Manualul de brand reprezintă acea ”carte de căpătâi” pentru un business. În linii generale, un manual de brand cuprinde indicații clare și amănunțite legate de utilizarea identității vizuale și tot ce înseamnă ori vrea să devină brandul în lumea mare. Scopul acestuia este de a menține coerența strategică și vizuală a brandului. Până a povesti despre importanța identității vizuale, să vedem, înainte de toate, care sunt etapele în formarea unui brand. 

Cum se creează o identitate vizuală pentru afacere?

  • Primul pas constă în identificarea valorilor care reprezintă afacerea. Clarificarea acestor valori este foarte importantă, întrucât ele influențează ulterior alegerea elementelor vizuale și a celor lingvistice. 
  • Al doilea în pas în crearea identității de brand este identificarea grupului țintă și a caracteristicilor pe care acesta le are. 

Componentele de bază din identitatea unui brand sunt:

  • Identitatea lingvistică – prima componentă, care se referă la numele și sloganul brandului. Numele brandului trebuie să fie reprezentativ și cât mai ușor de reținut. Poate fi și într-o limbă străină, esențial este să te deosebească de concurență. Important este felul în care vei fi perceput de audiență, ce îți dorești să obții atât pe termen lung, cât și pe termen scurt. 
  • Identitatea vizuală – a doua componentă, care se referă la logo, elemente vizuale și coloristică. Este cea care generează emoție în jurul brandului și va determina clientul să asocieze de fiecare dată produsul sau serviciul cu imaginea brandului. 

Cum te ajută o identitate vizuală originală?

Identitatea vizuală reprezintă acele elemente concrete, autentice și unice care diferențiază afacerea ta de concurență. În ansamblu, sunt toate elementele vizibile ale afacerii prin care aceasta vinde și se remarcă:

  • Logo, culorile și paleta cromatică folosită, simbol, slogan;
  • Web-site, grafica și elementele fontului specific;
  • Materiale de branding: cărți de vizită, pliante, plicuri, reviste etc;

Logo-ul unei afaceri este elementul cel mai dificil de realizat, din punct de vedere grafic. Fapt pentru care există graphic designeri care sunt specializați doar în acest domeniu, așa cum avem și noi colegi în echipa Parametru. Paleta cromatică este și ea foarte importantă și trebuie aleasă în conformitate cu tonalitatea mesajului.

De ce este importantă identitatea vizuală pentru afacere?

Identitatea vizuală este, de fapt, primul element cu care interacționează publicul. Cu cât aceasta este mai de impact, mai clară, mai concisă și mai puternică, cu atât mai ușor va fi pentru public să creeze asocieri pozitive. Este important ca logo-ul, fonturile și culorile să fie alese corect, să fie relevante și în concordanță cu misiunea afacerii. Dacă identitatea vizuală a afacerii este unitară și urmează o direcție precisă, transmite mai mult profesionalism și încredere publicului. Să reținem că identitatea vizuală este doar o mică parte din ceea ce înseamnă Branding, tocmai de aceea companiile mari investesc constant și semnificativ în dezvoltarea a brand-urilor.

Sperăm că aceste informații au fost utile pentru tine. Fie că ai o afacere la început de drum sau simți nevoia unui rebranding, contactează-ne cu încredere pentru o întâlnire! Te invităm să ne urmărești și în Social Media, unde postăm mai multe informații despre activitatea noastră.