Are nevoie o afacere de fotografie realizată la un nivel profesionist? Răspunsul este un ”Da” ferm și se aplică pentru majoritatea (dacă nu chiar toate) domeniile de activitate. Într-un mediu online atât de versatil, este o provocare atât pentru afaceri, cât și pentru agențiile de marketing să țină pasul cu trendurile. Fotografia de calitate, care spune o poveste, este un trend imuabil, spunem noi.
Astăzi, avem telefoane cu cameră performantă. Este suficient pentru a menține și a dezvolta imaginea unei afaceri? Răspunsul este ”Nu, nu este suficient”. Când vorbim despre conținut foto pentru un business, discutăm în termeni profesionali, despre o calitate înaltă a materialelor, lumini, abordare creativă, context și punere în valoare a produsului/serviciului.
Studiile arată că oamenii își amintesc: 10% din ce aud, 20% din ce citesc și 80% din ce văd, iar articolele cu imagini relevante au cu 95% mai multe vizualizări, decât articolele fără imagini. Întrucât, în prezent, Social Media este un canal predominant de comunicare pentru afaceri, imaginile pe care le postăm ca brand nu trebuie să fie doar calitative, ci să ne pună în valoare unicitatea. Conținutul vizual pentru un business este important, deoarece prin fotografie se spun povești și se creează emoție. Cumulând cele două efecte cu o strategie de vânzări bine pusă la punct, vei vedea și rezultatele dorite!
Fotografie pentru afacere: exemple și contexte
Hai să trecem la exemple concrete și la câteva contexte în care o ședință foto profesională este o necesitate. Unde și când ai nevoie de fotografie pentru afacere:
- Website. Recomandăm să îți prezinți produsele/serviciile la un nivel profesionist, în urma unei ședințe foto de produs sau cu echipa în studio;
- Social Media. Recomandăm o ședință foto pentru a surprinde activitatea, echipa în acțiune, momente din viața de zi cu zi. Astfel, vei avea conținut calitativ, creativ și real, pentru a-l posta pe paginile afacerii.
- Evenimente. Recomandăm prezența unui fotograf la evenimentele importante ale afacerii (ex. lansare de produs, aniversare, deschidere filială).
- Personal branding. Nu uita cât de important este să menții o comunicare coerentă despre propria persoană. Recomandăm ședințe foto de studio, care să corespundă tonalității mesajului pe care îl transmiți ca brand personal.
Cum ieși în evidență prin conținut foto?
Pe lângă promovare online și offline, o ședință foto pentru afacere te ajută să arăți cine ești, ce faci și ce ai de oferit clienților tăi. Când un potențial client îți vizitează site-ul web și regăsește acolo un design elegant și poze de calitate, va constata că ceea ce oferi ca afacere este de calitate. Acest lucru se datorează abordării corespunzătoare pe care o regăsește clientul pe site.
De ce să ții cont atunci când postezi conținut foto în Social Media:
- Fii diferit! Postează imagini care rezonează cu afacerea ta;
- Umanizează-ți afacerea și nu fi concentrat doar pe vânzări;
- Fii prezent în permanență! Acesta e un aspect deosebit de important pentru afacerile cu pagini în social media, întrucât pentru a menține publicul conectat trebuie să existe o regularitate în postări, dar nu în mod obsesiv.
- Ține minte că: ”O imagine valorează cât 1000 de cuvinte”. Mintea noastră este concepută pentru a prelua indicii nonverbale, iar fotografiile ating părți ale creierului care sunt greu sau imposibil de atins prin text sau audio.
- Creează emoție prin conținutul fotografic! Când ai o afacere și vinzi ceva, amintește-ți că oamenii au nevoie de emoții, așadar, oferă-le din plin!
- Adresează-te publicului cu fotografii calitative. Fotografiile de înaltă calitate proiectează o imagine profesională și inspiră încredere celor care îți vizitează afacerea online.
Strategiile de publicitate și PR sunt într-o continuă schimbare, însă există câteva elemente din acest domeniu care rămân atemporale. În momentul în care începi să dezvolți o strategie de conținut, ia în considerare importanța materialelor foto și impactul pe care îl au în comunicarea afacerii. Dacă ai nevoie de o strategie de conținut clară și complexă, contactează-ne pentru o întâlnire!