Social Media

Cum să comunici eficient în Social Media?

În această perioadă, trăim o revoluție veritabilă în materie de tehnologie și informație.  Este o epocă în care cititorul devine producător și, în același timp, multiplicator de informație, iar relațiile dintre oameni intră într-o nouă etapă, cea a comunicării multidimensionale. Interacțiunile sociale de această dată se desfășoară într-o lume virtuală, care în mod clar se suprapune cu cea reală.

Social Media este într-o dezvoltare continuă, atât în România, cât și în majoritatea țărilor lumii. Pentru cei care dețin o afacere, acest mijloc de comunicare, care însumează miliarde de utilizatori, oferă o cale de acces facil la potențialii clienți. 

Cum ajută Social Media business-ul tău?

Mediul online înseamnă să testezi mereu lucrurile noi, să analizezi modul în care reacționează comunitatea ta și să urmărești în detaliu rezultatele obținute. În linii generale, Social Media îți poate oferi o expunere mult mai mare, pentru a ajunge la un public divers. 
O problemă a celor care au un business, fie și online, este conținutul postat pe rețelele de socializare. În timp ce unii pot posta conținut zilnic, fără a avea vreun rezultat, alții se confruntă cu lipsa totală a postărilor.

De regulă, aceste lucruri se întâmplă din lipsa de informare și documentare cu privire la crearea unei strategii de conținut în Social Media. Planificarea conținutului în Social Media și combinația cu spontaneitatea este cheia pentru o strategie de succes, care dă rezultate.  

Ce trebuie să includă strategia de conținut?

1. Stabilirea planului editorial. Un plan editorial bine pus la punct poate asigura afacerii tale rezultatele dorite și fidelitatea clienților. Fiecare rețea de socializare funcționează după un algoritm. Desigur, acesta deseori se schimbă, de aceea este o provocare să adaptezi strategia în permanență. Spre exemplu, pe Facebook este recomandat să facem între trei și 10 postări pe săptămână. Cu toate că impactul poate fi total diferit, în funcție de tipul conținutului, ziua și ora la care postăm.  Pe Tik-Tok, în schimb, algoritmul de afișare, în continuare, poate produce decalaje mari la impactul postărilor. 

2. Generează emoții prin conținut foto și video. Studiile arată că conținutul pozitiv tinde să genereze mai multe emoții și acțiuni, decât cel negativ.

2.1  Conținut foto. Zicala care spune că ”o imagine valorează cât o mie de cuvinte” este relevantă în acest sens. Conținutul cu imagini în Social Media, generează cu 94% mai multe vizionări, decât conținutul fără acestea. Acest lucru se întâmplă datorită faptului că creierul uman procesează lucrurile vizual. Deci, dacă vrei să atragi atenția, adaugă imagini în conținut!

2.2 Conținut video. Dacă publicul tău apreciază imaginile, cu siguranță va aprecia și videoclipurile. Studiile arată că ⅓ din activitatea online reprezintă vizionare de conținut video și 92% dintre spectatorii de videoclipuri  partajează acel conținut. Este mult! Conținutul video este o modalitate excelentă de a comunica într-un mod captivant.

3. Postează conținut valoros și interactiv. Este extrem de important să postezi în Social Media conținut relevant. Conținutul postat trebuie adaptat grupului țintă al afacerii și rețelei de socializare pe care se postează. Conținutul interactiv, cum ar fi concursurile, provocările și testele, este excelent pentru interacțiune și implicare! Avantajul acestui tip de conținut este că încurajează utilizatorii să interacționeze cu postarea în loc să dea doar scroll.

4. Utilizarea hashtag-urilor. Folosirea hashtag-urilor în postări depinde foarte mult de canalul folosit. De exemplu, pe Instagram este recomandată folosirea mai multor hashtaguri relevante la o postare, pe când pe Facebook se recomandă folosirea unui singur pentru a nu încărca postarea. Cert este că acesta trebuie să definească categoria sau categoriile din care face parte postarea.

   Dacă ai nevoie de inspirație și de consultanță pentru o strategie de conținut în Social Media clară și interactivă, suntem aici să te ajutăm! Avem o experiență frumoasă și notorie în spate, timp în care am învățat să ne adaptăm nevoilor fiecărei afaceri.  
Contactează-ne pentru a stabili o întâlnire!