Astăzi, mai are nevoie afacerea ta de un blog? Mai au timp oamenii să citească articole?
Din punctul nostru de vedere, este important să ai un blog al afacerii. Mai ales dacă știi cum să îl incluzi într-o strategie de conținut. Beneficiile pe care le poate oferi blogul afacerii tale sunt multiple, însă totul depinde de cât de strategic te poziționezi și de cât de consistentă este informația pe care o postezi.
Este important ca un business să dețină un blog, pentru că acesta este un instrument complementar de marketing. Adică, este un instrument prin care educi publicul, îi povestești pe larg despre produse, business și oameni. În același timp, un blog te poate poziționa bine pe Google, lucru care vine la pachet cu multiple beneficii. Pentru a-ți asigura primele poziții pe Google și pentru o strategie de comunicare eficientă, cu siguranță, o colaborare cu o agenție de marketing este binevenită.
De ce ai nevoie de un blog al afacerii?
Blogul te ajută să atragi audiența, dar și să educi cumpărătorul. Un studiu recent de inbound marketing demonstrează că 80% dintre companiile care folosesc blogul în strategiile lor de marketing, câștigă clienți datorită acestuia. În același timp, 80% dintre business-uri spun că blogul este o parte importantă în strategia de promovare. Dacă cifrele încă nu te-au convins, să vedem și câteva dintre beneficiile unui blog pentru o afacere. Așadar:
- Primul beneficiu este conținutul divers postat. Pentru asta ai nevoie de o strategie de conținut bine pusă la punct. Blogul tău trebuie să spună povești, să fie locul unde sunt abordate subiecte interesante și de actualitate. Nu-l transforma într-o prezentare de oferte sau de produse.
- Scriind articole constant și publicându-le pe blog, ești tot mai aproape de grupul țintă al afacerii. Ori de câte ori blogul este accesat de către clienți și potențiali clienți, aceștia vor regăsi un conținut mereu proaspăt și atractiv. În acest fel, vor reveni de fiecare dată cu interes.
- Blogul îți poate crește influența! Prin temele abordate pe blog, poți lua contact direct cu oamenii care sunt interesați de ceea ce oferă afacerea ta și poți deveni în acest fel prieten al consumatorului.
- Blogul te poate ajuta să te poziționezi ca un brand influent și puternic. Pentru că prin conținutul postat care, în mod clar, trebuie să te diferențieze de competiție, poți prezenta latura umană a afacerii, cât de diferită este abordarea față de client, iar acest lucru te ajută să câștigi simpatia publicului.
- Blogul îți poate asigura poziții superioare pe Google. Bineînțeles, vorbim despre conținut optimizat, iar pentru asigurarea unor poziții de frunte pe Google, apelează la o agenție de marketing profesionistă, care vine cu soluții clare și complexe.
Cine citește blogul afacerii și de ce?
Dacă vrei să ai o comunitate în jurul afacerii, blogul este unul dintre instrumentele de care ai nevoie. Potențialii clienți ajung pe blogul tău în căutarea unor informații valoroase, care să le răspundă la niște întrebări. Este important să fie optimizat conținutul pentru afișare pe Google. La fel de important este să distribui articolele de pe blog și pe paginile din Social Media.
De vreme ce ți-a reușit să aduci vizitatori pe site, întrebarea este ”cum îi păstrezi”? Dar și mai important: cum îi poți transforma în clienți fideli? Ei bine, conținutul pe care îl postezi trebuie să fie mereu autentic, original, proaspăt și atractiv. Îți recomandăm să începi cu articole care te reprezintă ca afacere: cine ești, ce susții, ce reprezinți. Continuă cu povești care demonstrează cât de uman este brandul, cum te conectezi cu clienții, cum te adaptezi trend-urilor. Nu uita de poveștile de succes atât ale afacerii tale, cât și ale clienților.
Dacă conținutul postat pe blog este realizat ”ca la carte”, atunci acesta îți poate asigura vizibilitate în domeniul în care activezi. Iar acest lucru va dezvolta încredere și simpatie din partea oamenilor și te va ajuta să-ți dezvolți și obiectivele de business. Oamenii vor reveni pe blogul tău pentru stilul de scriere, subiectele actuale și limbajul prietenos, dar, în același timp, profesionist și educativ. Te vor citi pentru noutate, autenticitate și originalitate. În timp, vor dezvolta încredere și îți vor rămâne vizitatori fideli.
Dacă afacerea ta nu are încă un blog sau nu se mai postează conținut pe acesta, acum e momentul să începi! Dacă ai nevoie de suport și de inspirație pentru o strategie de conținut, contactează-ne cu încredere!