Blog-ul afacerii: între tehnic și strategic

     Blogul poate deveni un instrument important de promovare a afacerii tale, dacă îi înțelegi valoarea și ești dispus să oferi conținut calitativ. Fie că ai un site de prezentare sau un magazin online, blog-ul este un instrument care trebuie valorificat la maxim. Unii antreprenori subestimează sau nu înțeleg necesitatea blog-ului. Desigur, crearea de conținut calitativ necesită energie și timp, însă beneficiile și rezultatele vor justifica efortul. Așadar, de ce are nevoie afacerea ta de un blog? Din două motive. Primul motiv este cel strategic.      

Poziționează-te strategic: un expert în domeniul tău!

     Tu ești un expert în domeniul tău de activitate. Exact așa ar trebui să te perceapă și publicul tău țintă. Cum faci asta? Ai la dispoziție Social Media, recenziile clienților, foto și video, însă în capul mesei tot blogul rămâne. Acesta arată cât de multă experiență ai în domeniu și cât de bine cunoști ceea ce faci. În articole oferi sfaturi utile cititorilor tăi și îi informezi despre noutățile din domeniu, astfel te formezi în ochii lor ca o autoritate în sfera ta de activitate. 

Gândește strategic: blogul ca parte a pâlniei de vânzări

     Blogul poate fi o parte componentă și importantă a pâlniei de vânzări.  Scopul articolelor de pe blog nu este neapărat să vândă produsele sau serviciile tale. Ci mai degrabă să pregătească potențialul cumpărător, să-i dizolve orice dubii, să-i răspundă la toate întrebările pe care le are față de produs/serviciu. Blogul poate fi inclus în pâlnia de vânzări când clienții tăi sunt în faza caldă și au nevoie de mai multe informații sau trebuie să-și sporească nivelul de încredere în brand.  Așadar, este important ca articolele să conțină și link-uri către produsele sau serviciile tale, către pagina de contact sau către Social Media. Nu uita, însă, atunci când potențialul client intră pe blog să citească un articol, se așteaptă să primească informații utile, nu mesaje comerciale. Sfatul nostru este să păstrezi un echilibru în acest sens. 

Tehnic: indexarea în motoarele de căutare

       Din punct de vedere tehnic, blogul te poate ajuta să-ți optimizezi poziția pe pagina rezultatelor în Google, dacă articolele tale sunt scrise corect și au un scor SEO satisfăcător.  Prin creare de conținut pe blog, generezi un sistem de link-uri interne care contribuie la creșterea organică, prin setarea unor cuvinte cheie. 

    Magazinele online au, în special, foarte puțin text, deoarece acolo prevalează conținutul foto. Pentru acestea blogul este esențial, deoarece echilibrează raportul text vs. imagine. Articolele scrise de tine pot ajunge să fie citite de persoane care caută pe google aceleași subiecte pe care le-ai abordat tu. Aceste articole îți vor aduce constant trafic și mult timp după publicare.

       Este foarte important să înțelegi, însă, că scrierea de articole cu anumite cuvinte cheie nu este suficient. Pentru a aduce rezultatele scontate, blogul trebuie să fie parte integrată într-o strategie SEO. 

     Tu ai un blog pentru afacerea ta? I-ai descoperit importanța sau încă ai dubii? Te ajutăm noi să găsești cuvintele potrivite pentru clienții tăi. Suntem la un like distanță!

Vizualizari: 5